Vícejazyčnost jako supersíla

V rámci workshopu se zaměříme na vícejazyčnost z pohledu psycholingvistiky a neurolingvistiky a ukážeme si, jak více jazyků funguje v naší mysli. Posvítíme si na známé stereotypy, které se týkají například optimálního načasování učení se dalším jazykům, jejich prospěšnosti či škodlivosti, a dotkneme se i témat jako jsou vývojové poruchy řeči a specifické poruchy učení u vícejazyčných mluvčích. Kromě neurolingvistických a psycholingvistických poznatků se rovněž zaměříme na význam učení se jazyků jako nástroje osobního rozvoje a sebezdokonalování.

Samotný proces osvojování si nového jazyka totiž přispívá nejen k celkovému zlepšování komunikačních dovedností, ale také podporuje rozvoj kulturní empatie a kritického myšlení. Současně lze takto velmi zdárně rozvíjet kognitivní dovednosti a posilovat paměť, a navíc při tom i zdokonalovat kompetence týkající se řešení problémů. Právě to je klíčová dovednost, díky které můžeme dělat informovaná rozhodnutí v osobním i profesním kontextu.

Je nesporné, že z hlediska vzdělávání osvojování si více jazyků otevírá dveře k novým akademickým a profesním příležitostem a přispívá k celkovému osobnímu a intelektuálnímu růstu. Součástí workshopu bude sdílení zkušeností s rodinou, jež vychovává svoje děti vícejazyčně. Cílem je sdílení dobré praxe, tzn. toho, co je funkční a smysluplné a v neposlední řadě podpora osvojování více jazyků v naší společnosti. 

Organizátoři/rky: Linda Krahula Doleží, Athena Alchazidu, Noam Hausmann

Registrační formulář

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info