Zájmové skupiny na CJV (SIG)
V rámci CJV realizujeme s kolegy projekty napříč všemi odděleními
Projekt MUNI 3.2.1 je centralizovaným projektem, řízeným z Odboru pro rozvoj, v součinnosti s dalšími pracovišti. Řešitelem projektu je prorektor pro rozvoj, legislativu a informační technologie. Projekt je rozčleněn do tří samostatných specifických (dále jen „SC“) cílů A-C, přičemž každý má jiné podmínky, alokaci a nastavení. SC A a C jsou ještě dále členěny na dílčí SC. Ke všem dílčím SC byli ze strany vedení univerzity určeni odborní garanti.
V rámci projektu MUNI 3.2.1. se CJV zabývá oblastí A2 (Rozvoj v oblasti distanční výuky, online výuky a blended learning a oblasti A4 (Kurzy zaměřené na rozšiřování dovedností (upskilling) nebo rekvalifikace (reskilling).
Hrazeno z projektu MUNI 3.2.1., č. projektu NPO_MUNI_MSMT-16606/2022.
Název kurzu | Určeno pro | Aktivita |
NPO_PCA Pluricultural competences in action | studenti i akademici | B.1.1 |
NPO_PRP Podpora rozvoje plurilingvalismu a plurikulturality v akademickém prostředí | studenti i akademici | B.1.2 |
NPO_JAWS Writing for Scientists | studenti i akademici | B.1.3 |
NPO_PSp Právnická španělština online | studenti i akademici | B.1.6 |
NPO_RS Grammatik im Kontext der deutschen Rechtssprache | studenti | B.1.7 |
CJVCS Building Skills for Academic Conferences and Colloquia | studenti | B.1.8 |
NPO_FLG Francouzské lexikum a gramatika pro právníky on-line | studenti i akademici | B.1.9 |
NPO_BE BE-Learning: A Course of Business English for the Workplace at B2 Level | studenti i akademici | B.1.14 |
NPO_OFr Online kurz zaměřený na obchodní francouzštinu | studenti i akademici | B.1.17 |
NPO_AVO Academic Vocabulary Online | studenti i akademici | B.1.18 |
VV079 English Online - English Exam Support | studenti | B.1.19 |
Academic Reading Course | studenti | B.1.20 |
NPO_WL Better Academic Writing in English | studenti i akademici | B.1.21 |
Název kurzu | Určeno pro: | Aktivita | |
MP111Z Jazyk I.1. - angličtina pro právníky | studenti | B.1.4 | |
MP210Z Jazyk I.2. - angličtina pro právníky | studenti | B.1.4 | |
MP309Z Jazyk I.3. - angličtina pro právníky | studenti | B.1.4 | |
studenti |
B.1.5
|
||
studenti |
B.1.10
|
||
BPJ_JI1A Jazyk I/1 - Angličtina | studenti |
B.1.11
|
|
BPJ_JI3A Jazyk I/3 - Angličtina | studenti |
B.1.11
|
|
BPJ_JI2A Jazyk I/2 - Angličtina | studenti |
B.1.11
|
|
BPJ_JI1S Jazyk I/1 Španělština | studenti |
B.1.12
|
|
BPJ_JI2S Jazyk I/2 Španělština |
studenti |
B.1.12
|
|
MPJ_JII1Sa Jazyk II/1 - Španělština |
studenti |
B.1.12
|
|
MPJ_JII2Sb Jazyk II/2 - Španělština |
studenti |
B.1.12
|
|
BPJ_JI1N Jazyk I/1 - Němčina |
studenti |
B.1.13
|
|
BPJ_JI2N Jazyk I/2 - Němčina |
studenti |
B.1.13
|
|
MPJ_JII1Fa Jazyk II/1 - Francouzština |
studenti |
B.1.15
|
|
MPJ_JII2Fb Jazyk II/2 - Francouzština |
studenti |
B.1.15
|
|
BPJ_JI1F Jazyk I/1 - Francouzština |
studenti |
B.1.15
|
|
BPJ_JI2F Jazyk I/2 - Francouzština |
studenti |
B.1.15
|
|
MKJ_JRJ2 Jazyk 2 Ruština | studenti i akademici |
B.1.16
|
|
MPJ_JII1Ra Jazyk II/1 - Ruština | studenti i akademici |
B.1.16
|
V souvislosti s oblastí A4 CJV MU reaguje na aktuální potřeby studentů, akademických pracovníků i na podněty z řad odborné i laické veřejnosti. Na základě analýzy daných potřeb vytváří nové, více specializované kurzy, které kromě jazykových kompetencí rozvíjejí i další kompetence a dovednosti potřebné v profesním rozvoji akademických a odborných pracovníků v akademické i veřejné pracovní sféře. Tyto kurzy svým interdisciplinárním přesahem umožňují lepší uplatnitelnost účastníků na trhu práce a možnost kvalifikovanějšího profesního uplatnění.
Nabídka aktivit CJV podporuje prevenci vzniku kognitivních onemocnění. Studium cizích jazyků má na lidský mozek v mnoha ohledech pozitivní vliv; pomáhá zlepšovat paměť či zrychlovat rozhodovací procesy a zároveň snižuje riziko nástupu demence a Alzheimerovy choroby. Speciální metodika výuky cizích jazyků jako prevence ztráty paměti napomáhá seniorům zmírnit a zpomalit projevy kognitivních onemocnění a udržet je psychicky aktivními v pracovním procesu po delší dobu.
intenzivní dvoutýdenní kurz |
|
intenzivní dvoutýdenní kurz |
|
intenzivní dvoutýdenní kurz |
|
intenzivní dvoutýdenní kurz |
|
|
V důsledku stárnutí populace a nárůstu případů ztráty paměti a dalších kognitivních poruch se stává otázka prevence ztráty paměti stále aktuálnějším tématem. Tato metodika se zaměřuje na využití výuky angličtiny jako efektivního nástroje pro stimulaci kognitivních funkcí a prevenci ztráty paměti. Cílem je nejen rozvoj jazykových dovedností, ale především aktivace a udržení psychické vitality u různých věkových skupin.
Cíle metodiky
Metodologické přístupy
1. Kognitivní vyučovací techniky:
2. Interaktivní výuka:
3. Celostní přístup:
Očekává se, že účastníci metodiky zaznamenají zlepšení v oblastech jako:
Metodika výuky angličtiny jako prevence ztráty paměti nabízí inovativní a praktické přístupy k podpoře kognitivních funkcí. Je určena pro široké spektrum účastníků, od seniorů po dospělé, a představuje efektivní způsob, jak kombinovat jazykové vzdělávání s prevencí kognitivních poruch. Předpokládá se, že pravidelná a interaktivní výuka angličtiny může významně přispět k udržování duševní vitality a zlepšení kvality života.